Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niek Gramser - WaarBenJij.nu Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niek Gramser - WaarBenJij.nu

Een goed begin is het halve werk

Door: Niek Gramser

Blijf op de hoogte en volg Niek

31 Maart 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Alleen is dat goede begin helaas nog niet gekomen. Voor degene die het nog niet weten. Ik heb in Dusseldorf op het vliegveld een vlucht moeten boeken naar een land buiten de Verenigde Staten. Ik dacht dat ik dit al had met mijn vlucht naar Mexico maar dat was niet goed genoeg. Halsoverkop dus een vlucht van Mexico naar Costa Rica geboekt voor $450! Hiermee sla ik een heleboel landen over die ik wilde bezoeken, ik twijfel nog of ik toch die landen ga bezoeken.

Maargoed, inmiddels al een tijdje in Florida en ik kan het eigenlijk in twee woorden samenvatten: DUUR en HEET! Tot nu toe is het nog elke dag goed warm geweest en ben ik flink verbrand. Maar dat krijg je als je in slaap valt op het strand. Daarnaast heb ik al erg veel dollars uitgegeven door aan verschillende dingen. Ik ben Miami na een dag al ontvlucht omdat er 300.000 extra mensen waren door het Ultra Music Festival. Het was hierdoor erg druk en alle hostels zaten vol. Ik heb dus helaas ook niet mee kunnen genieten van dit festival. Ik ben met een jongen uit Denemarken en een jongen uit Engeland door de Everglades naar Tampa gereden. Deze trip met veel alligators was erg leuk alleen nu stond ik daar in Tampa waar geen hol te doen is. Ik heb toen besloten om naar Orlando te gaan waar ik Walt Disney World bezocht heb. Als een gek ben ik door alle vier de parken gesprint om zoveel mogelijk te zien, dit is aardig gelukt vind ik zelf. Na drie dagen lonely in Orlando ben ik weer terug naar Miami gegaan en heb ik een erg gezellig hostel gevonden. Met iemand uit Chili en iemand uit Maryland ben ik toen gaan snorkelen in Biscanye Bay. Dit was een mooie dag met een goed resultaat: 2 haaien, 2 pijlstaartroggen, 1 krab en een heleboel vissen.

Dit moest ik vaker doen en besloot om naar de Bahamas te gaan. Dit werd een lange dag waar ik veel tijd verbruikte op de boot en in de taxi. Het strand was daarentegen wel prachtig en hier zag ik weer een heleboel vissen in alle kleuren van de regenboog een een zeepaardje. Ik heb hier nog een Kajak gehuurd en een markt bezocht en zo betaalde ik veel te veel geld voor een korte dag op de Bahamas.

Nu nog vijf dagen in Miami. Ik hoop nog kaartjes te kunnen krijgen voor een wedstrijd van Miami heat en ik ben nog van plan om naar Key West te gaan. Dan is het tijd om naar Mexico te gaan waar het hopelijk wat goedkoper is.

  • 31 Maart 2012 - 20:06

    Ans Fleuren:

    Ha Niek ik heb je verhaal al gelezen ,je hebt daar wel een mooi leventje.
    Echt genieten dus ,nog heel veel plezier.
    Groetjes vanuit het koude Well.

  • 31 Maart 2012 - 20:19

    Else & Denice:

    Heee Niek,

    niet zo mooi, je begin! hopelijk geniet je voor de rest van je reis net zo veel als dat wij hier doen! We blijven je volgen:)

    xx van ons uit Argentinie!

  • 31 Maart 2012 - 20:34

    Marlies:

    Hee Niek,

    Ik wil je nog even een hele fijne tijd wensen. Geniet!!

    Dikke knuf uit Amsterdam

  • 31 Maart 2012 - 21:02

    Tante Miekske:

    heej knul heb je verslag zojuist gelezen gebniet ervan maar kom vooral weer heelhuids thuis dikke kus van ons allen

  • 31 Maart 2012 - 22:26

    Mama:

    Kei fijn dat je zo veel meemaakt.Geniet van alles en blijf gezond. Hou van je,you know!!!!

  • 01 April 2012 - 08:05

    Frans & Gonny:

    Goed van je te horen .Jammer dat je al de disney parken in een dag moest doen .Een dag per park heb je zeker nodig .En dan nog alle andere attracties in Orlando . In elk geval een vleugje van Amerika geproeft .
    Mexico zal wel veel goedkoper zijn , maar het is een heel ander land . Mexico City met 40 miljoen mensen ! Enorme luchtverontreiniging en veel armoede .We horen wel hoe het je daar bevalt.Goede reis en wees voorzichtig .
    Ome Frans en tante Gonny

  • 01 April 2012 - 09:52

    Marcel Linskens:

    Hey Niek
    Doed me denken aan 1977 toen ik zelf zo een reis maakte . Veel plezier en zorg dat je alles goed in je op neemt daar kun je je leven lang van genieten .Succes en gezond weer terug Gr Marcel Venlo

  • 01 April 2012 - 11:29

    Yvonne:

    Hey Niek,
    Dit klink wel heel erg luxe moet ik zeggen,maarja thats live in Amerika.
    Je zult zien dat het in Mexico een wereld van verschil is. Dit ligt er natuurlijk ook aan waar je na toe gaat.. Wel leuk om te lezen wat je bereisd. Nog veel reis plezier en tot horens!!!!. Liefs Jo en Yvonne en de kids. XXX.



  • 01 April 2012 - 14:56

    Tante Margo :

    Heey Niek,
    Via de tam-tam kwamen we er nu pas achter,dat je je eerste ervaringen op papier gezet had.Leuk om te lezen,dat je alweer een boel reiservaring hebt in zo'n korte tijd.
    Wees voorzichtig en geniet verder.
    Groetjes Tante Margo en Ome Jack

  • 02 April 2012 - 18:54

    Riet En Theo.:

    In jeverslag gelezen dat je mischien doorvliegt van Mexico naar Costa Rica. Je slaat dan drie gevaarlijke landen over. Costa Rica is een erg veilig land(heeft zelfs geen leger). Geniet van je avontuur en kom heelhuids weer terug, Cheerio.

  • 04 April 2012 - 17:51

    Saskia Jacobs:

    Hey Niek,
    Leuk om weer je verhalen te kunnen lezen.En wat een foto`s wauw wat heb je al veel mooie plekken gezien.Wel balen voor je dat het er allemaal zo duur is.Zo gaan je bij JL zuur verdiende centje er wel heel hard doorheen.Ik wens je nog een hele fijne en veilige tijd daar aan de andere kant vd oceaan en ik houd deze site en facebook in de gaten voor updates.
    Groetjes Sas

  • 04 April 2012 - 17:57

    Anouk:

    Helaas niet een goede start! Maar zo te horen vermaak je je prima! Heel veel plezier en geniet geniet geniet

    Xx Anouk

  • 04 April 2012 - 20:18

    Mat En Truus:

    Heej Niek,geniet van alles wat je meemaakt.
    Straks kun je om deze dingen lachen.
    Pas goed op jezelf.
    Heel veel plezier.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Backpacken in Midden-Amerika

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2012

Mixed feelings

18 Mei 2012

Trabajar @ Guatemala

28 April 2012

I love the Caribbean

31 Maart 2012

Een goed begin is het halve werk
Niek

Actief sinds 07 Sept. 2009
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 32253

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Backpacken in Midden-Amerika

05 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: