South Africa from scratch - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu South Africa from scratch - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu

South Africa from scratch

Door: Niek Gramser

Blijf op de hoogte en volg Niek

16 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Caledon

In een avond zonder slaap zijn we rond 3 uur uit het koude Bergen vertrokken naar het internationale vliegveld van Dusseldorf. Op het vliegveld wat gegeten en rondgelopen, waar ik Johan al tegen kwam. Rond 6 uur konden we eindelijk richting de gate en was de tijd daar voor een emotioneel vertrek. Nadat de Duitser bij de gate ons een ‘see you in the world-cup finals’ toewenste konden we richting vliegtuig. Een klein vliegtuigje over een kleine afstand, toen ik net mijn ogen dicht had waren we alweer aan het landen. We kwamen rond kwart over 8 aan en konden weer een vliegveld gaan verkennen. Na een derde ontbijt en een wandeling van 20 minuten kwamen we bij de goede gate aan. Daar hebben we nog wat fotootjes van de vliegtuigen gemaakt. Na anderhalf uur lamballen mochten we door de tweede controle van de dag. Weer geen problemen dus snel door. Om 10.15 uur vertrokken we vanaf Schiphol naar Kaapstad en waren we echt vertrokken voor een prachtig avontuur!

De 11 uur vliegen vlogen snel voorbij. Even slapen, filmpje kijken, wat eten en dat dan 10 keer. Het eten was prima en het aanbod van films goed. Ik kwam er alleen boven Namibië pas achter dat ze ook Family Guy & The Simpsons hadden. Rond 12 lokale tijd aangekomen op het vliegveld van Kaapstad. Daar werden we opgewacht door Lizelle, Karin en A.B. Karin is de contactpersoon voor ons in Zuid-Afrika tijdens onze stage en diegene waar we altijd op terug kunnen vallen. A.B. is voor de technische zaken en zal vandaag de studenten naar Grabouw (een stad tussen Kaapstad en Caledon in, 50 kilometer van ons vandaan) vervoeren. Lizelle is onze mama en zal ons samen met haar man naar Caledon vervoeren, daarnaast gaan zij de sportstudenten naar Genadendal vervoeren (een dorp 15 minuutjes van ons vandaan). Na een vermoeiende en lange dag arriveren we dan eindelijk in Caledon. Kort nadat we rondgelopen hebben in het huis blijkt er al iemand in het huis te zijn! Liesbeth is s’ Middags al in Zuid-Afrika aangekomen en lag al een paar uurtjes te slapen totdat wij die slaap wreed kwamen verstoren.
Na een korte rondleiding van Liesbeth hebben we de kamers verdeeld en zijn we snel gaan slapen, de volgende dag moeten we namelijk om 10 uur de auto’s ophalen!

Mijn verblijf voor het komende half jaar is een soort bungalow-villa met 5 kamers, een woonkamer, een WC, een keuken en een badkamer. Allemaal erg ruim maar vooraal hoog. Het ziet er best mooi en netjes uit. Ik houd het er wel een half jaar uit! We leven er met 6 mensen. Johan(23) en ik delen een kamer en dan 4 meiden. 3 Journalistiek studenten uit omgeving Zwolle: Marjolein(22), Nienke(23) en Suzannne(21) en een student Engels uit Arnhem: Liesbeth(21). Allemaal erg aardig en ja ik ben de jongste in huis.

De stad waar we leven heet Caledon. Het is aardig groot en je hebt echt alles bij de hand. Veel winkels en het is een mooie en gezellige stad.

• 17 Februari 2010 - 08:09

Monique:

He Niek, zo te lezen gaat het echt goed daar. Nou veel succes met je stage en we houden je in de gaten. groetjes en dikke knuffels van de mosjes

• 17 Februari 2010 - 08:59

Tante Margo:

Heey Niek!
    Wat fijn om te horen ,dat het allemaal GEWELDIG is.
    Geniet ervan,dit neemt niemand je meer af.
    Hou je taai!
    Tante Margo