Cape point - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu Cape point - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu

Cape point

Door: Niek Gramser

Blijf op de hoogte en volg Niek

17 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Caledon

Vandaag heb ik op Mieke na de mooiste dingen uit mijn leven gezien! Na het ontbijt hadden we met de groep afgesproken om pinguïns te gaan kijken bij Boulders Bay. Twee en een half uur rijden langs grote townships en prachtige stranden. In Grabouw hadden we al koeien op de weg gezien maar vandaag stond er ineens een verdwaalde baviaan op de weg.. Later zagen we een bord met oppassen voor wilde bavianen. Hier moesten we een foto van hebben! Na er bijna eentje te hebben aangereden werd een baviaan door 5 auto’s gefotografeerd. Dit beviel hem wel waardoor hij als een buddha op een paal om zich heen ging zitten schreeuwen/brullen. Daarna geluncht in de mooie haven van Muizenberg waar we ons nog lieten informeren over haaienduiken. Dit gaat hier ook nog wel gebeuren. Daarna op naar de pinguïns. Over het algemeen erg saaie beesten (op 2 na) die alleen bewegen als je erg dichtbij komt.

Op de kaart van het gebied zagen we dat we maar een half uurtje rijden van Kaap de goede hoop waren. Meteen maar een bezoekje brengen dus. Langs de Atlantische oceaan en steile bergwegen naar het puntje van Afrika gereden, dit bleek een heel park te zijn. Het was een en al prachtig daarbinnen. Helemaal op het puntje stond een oude vuurtoren. Vanuit daar was het uitzicht adembenemend. Ik dacht nog even de Zuidpool te kunnen zien liggen. Die bleek ongeveer 9000 kilometer verder te liggen. Daarna naar Kaap de goede hoop waar voornamelijk toeristen foto’s aan het maken waren. Het waaide er super hard maar alles was beeldschoon. Tijdens het rijden in het park nog wilde springbokken en struisvogels gezien. Deze op de foto gezet en weer drie uur naar huis karren.

Thuis waren alle restaurants dicht. Onze huismama wist er echter nog eentje. The Black Sheep. Mooi restaurant en lekker gegeten. 2 Heineken bier, een schnitzel met friet en salade en een mavla? Toetje voor ongeveer € 10. Ook nog eens goedkoop dus. Bij dit restaurant zit ook nog een casino en een spa, de moeite waard om er nog een keer terug te gaan dacht ik zo. Maar 5 minuutjes van ons huis af.

• 24 Februari 2010 - 10:05

Marlies:

Hee kanjer!

Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Ik ben met Bram de hond, bij Mieke en Lucia en we hebben net gezellig samen ontbeten(met veel kletsen natuurlijk)

Ik wens je nog veel plezier daar, geniet ervan!!!

Dikke knuffel van Marlies
    en een poot van Bram!