CPUT time - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu CPUT time - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu

CPUT time

Door: Niek Gramser

Blijf op de hoogte en volg Niek

17 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Caledon

Vandaag kregen we meer informatie over onze bedoeling hier We reden met alle studenten in een colonne naar de CPUT (Cape Peninsula University of Technology) een universiteit waar de HAN mee samenwerkt. Hierover deden we weer bijna 3 uur. Onder het rijden hebben we zelfgemaakte CD’s gemaakt. Johan en ik doen altijd de happy hardcore CD er in, maar Liesbeth houd van totaal andere muziek. Dat levert soms een probleempje op.

Op het complex dat gigantisch is kregen we een rondleiding. Iedereen keek ons raar aan. De universiteit is te vergelijken met een universiteit in de USA. Een groot stadion ligt bij het studiecomplex en iedere studierichting heeft een eigen gebouw. Daarnaast hebben we onze begeleiders/supervisors tijdens onze projecten ontmoet. Zij zullen onze ‘tutors’ zijn tijdens onze stage hier. De mijne heet A.B. (abee) Oliver. Erg relaxte gast. Verder zien we de enorme bibliotheek en krijgen we onze studentenpasjes voor de universiteit! Daarna hadden we de rest van de dag voor onszelf.

We zouden met een ander groepje naar de grote Summerset Mall gaan. Die meiden snapten er niks van en we waren weer eens verkeerd gereden. Toen ze ineens volop op de rem gingen heb ik ze per ongeluk een kusje gegeven met de auto. De politie zag het en herstelde mijn nummerplaat. Daarna hielp hij ons nog de goede richting in. Erg vriendelijk allemaal de politie hier. In de Mall wat eten en dingen voor het huis gekocht.

Als we terug komen gaan Nico(Niek) en Rob(Johan) van het RTL klusteam de technische huisklusjes doen, we sluiten een lamp helemaal opnieuw aan. We moesten de snoeren doorknippen en stroom afsluiten. We gingen na drie dagen van knipperlicht door het lint als de lamp eindelijk goed werkt. Verder maken we nog wat haakjes waaraan we onze Nederlands elftal shirts in de slaapkamer kunnen ophangen, nu moeten nog een paar posters hebben om onze kamer af te maken. Ook hebben we kneedgum zodat we onze jongens een mooie plaats kunnen geven. Het speelschema hangt en de deur is voorzien van onze namen. We hebben haakjes voor de kleding en extra kleerhangers voor onze driedelige pakken. Na een douche en een verse lading aftersun zoeken we ons bedje op.