Hermanus - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu Hermanus - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu

Hermanus

Door: Niek Gramser

Blijf op de hoogte en volg Niek

17 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Caledon

Vandaag hadden we om half 9 een dubbele afspraak. Ferdi van het internet kwam langs en Joanna Dipton van de municipality(gemeente). Ze kwam ons meer vertellen over de gemeente en projecten die wij misschien met hun kunnen gaan doen. Joanna was er om 9 uur en Ferdi…
Die gast kwam gewoon om 1 uur! Een van de belangrijkste lessen van die dag was:Take it slow we're on African time!

Joanne heeft twee mogelijke projecten voor ons. We mogen een soort Yellow Pages maken, een Gouden Gids voor Caledon. Verder zouden we een uitzendbureau op mogen zetten voor werkloze Caledoners. We kunnen nog niks toezeggen omdat we eerst willen weten welke projecten we kunnen doen en daarvan een lijst maken. Vanuit deze lijst zullen wij de projecten kiezen waar we beide onze studie in kunnen volgen. Commerciele Economie voor mij en Marketingcommunicatie voor Johan. We maken afspraken zodat we volgende aan de stage kunnen beginnen. We maken een afspraak met Celestine van Mind over Matter, verder bellen Nayim Daniels die verantwoordelijk is voor projecten in de Theewaterskloof. Ook bellen A.B. om volgende week een onze projecten door te spreken en verdere afspraken te maken over onze weekplanning en algemene supervisor afspraken.

Maargoed, vandaag heb ik gedaan wat ik al de hele week wilde. Johan en ik zijn namelijk naar Hermanus gereden. Drie kwartier rijden door een rally-gravel-road naar de Atlantische Oceaan. We hebben ons laten vertellen dat je daar goed kon zwemmen. De halve stad door gereden maar we zagen alleen maar rotsen. Wel mooi, maar we wilden graag zwemmen.

Een uur later hadden we Grotto Beach gevonden. Deze nieuwe ervaring met een Oceaan was prachtig. We vroegen iemand in een strandtent voor kluisjes om de autosleutels in te doen. Hij zei dat we toch niet mochten zwemmen, de stroming was te sterk en de zee te wild. Wij met onze grote zwemervaring tegenover de Afrikanen toch even een duikje genomen. De zee was inderdaad wild maar het was echt fijn om even in de zee te zwemmen. Het was ook nog eens lekker warm, totaal niet druk en het uitzicht was weer beautiful! Ik heb wel voor het eerst mijn EHBO koffertje gebruikt. Had mijn voet opgehaald aan een dikke steen.

’s Avonds hadden we weer een braai. Deze keer waren we allemaal uitgenodigd door Geoff en Shannon. Zij organiseren tours door Zuid Afrika. Vanaf nu heet Geoff, ‘Fire’. Zo noemen zijn vrienden hem, waar ik nu ook bij hoor. Met Fire heb ik het meegemaakt. Die kerel, die sterk op Adebayor lijkt, is zo gek als een deur! We zaten met een groepje jongens te praten en toen kwam Fire, vragen of we ook met hem en zijn vrienden wilden praten. Randy en ik zijn er toen heen gegaan en begonnen te praten met Fire. Randy was ineens weg en ik hem 3 uur met die gast staan praten. Zijn manier van praten imiteren we nu al de hele week.

‘Dude, I’m seriously dude, I mean like, I was with those two German guys. We were in our tents and I was like WHAAT THEE FUCKK! Dude, I heard something outside of the tent, those two crazy German guys were sleeping. Dude, I was checking it out, dude I’m seriously, I mean 60 horses were running next to our tent. Dude man what the fuck! We could have been death’. Terwijl hij dan het bovenstaande vertelde moest hij 10 keer hoesten. Eigenlijk is het alleen grappig als je erbij was. Maar ik vergeet nooit hoe die daar zo zat als een aap mij dat stond te vertellen. Johan en ik gaan hem volgende week nog een keer opzoeken.


  • 17 Februari 2010 - 19:54

    Inge:

    Hee Neef(je) Niek!

    van papa en mama de link naar je site gekregen. Leuk te lezen! Ik wens je nog een geweldige tijd daar! dat gaat volgens mij helemaal goedkomen!

    groetjes uit Utrecht van Inge

  • 17 Februari 2010 - 20:34

    Mama:

    Hoi Niek, kei fijn dat het je goed gaat.Leuk geschreven. xx

  • 18 Februari 2010 - 03:35

    Jan:

    Hey Dude!!

    welkom in de wereldreizigers clan!
    hopelijk zie je veel vette beesten en mooie dingen! je kunt daar ook goed duiken geloof ik!

    Het allerbeste, mate!

    take care!

  • 18 Februari 2010 - 18:46

    Marcel Linskens:

    He neef
    geweldig wat je aan het doen bent je leeft maar een keer en dat moet je goed doen succes en veel plezier groeten uit Venlo van Marian & Marcel

  • 18 Februari 2010 - 20:05

    Tante Nettie:

    hartstikke goed van jou Niek en veel studie plezier zo ver van huis.
    groetjes en tot wederhoren ook van ome Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Caledon

Stage in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2010

Memories

11 Juni 2010

2010 FIFA WORLD CUP SOUTH AFRICA™

04 Juni 2010

Stage update

18 Mei 2010

Zo lang gewacht, zo snel weer voorbij!

26 April 2010

Vakantiebijbel 1
Niek

Actief sinds 07 Sept. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 32307

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Backpacken in Midden-Amerika

05 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: