Appel kamp - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu Appel kamp - Reisverslag uit Caledon, Zuid-Afrika van Niek Gramser - WaarBenJij.nu

Appel kamp

Door: Niek Gramser

Blijf op de hoogte en volg Niek

19 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Caledon

WAT EEN WEEKEND!! Dit weekend hadden we kamp in het teken van kennismaking en teambuilding met de studenten. Het was echt heel vet! Het begon met een tour door Kaapstad. Met alle studenten in een grote bus zagen we wat culturele dingen van Kaapstad. We waren kapot moe (had ook alweer 2 uur naar de campus gereden) dus ik heb de halve busrit geslapen. Wat ik wel volledig heb meegemaakt is dat we een kleine rondleiding kregen door een township. De kleine mannetjes waren allemaal kei schattig en wilden dat wij ze optilden en we hebben met ze gevoetbald. Alleen de meeste vroegen ons ook om wat drinken of geld.

Terug op kamp Apple Creek hadden we weer een braai. Daarna hadden de studenten die hier al langer zitten iets voor ons voorbereid. We deden wie de hoogste toren kon bouwen met weinig middelen, daarna moesten we door elkaar heen lopen en sorteren op wat een student zei. Bijvoorbeeld op lengte, haarkleur, kleur ogen en grootte van de voeten. Ik had de grootste samen met een nieuwe vriend. Een Nigeriaan van de campus, genaamd Chima. Daarna deden we nog diashow, dit was erg lachwekkend. Chima is een grote gespierde neger. Maar hij houdt veel meer van zingen dan van sport. Hij houdt van R Kelly maar ook van Lady Gaga. Na de spelletjes hebben we flink gefeest!

Zaterdag stonden we allemaal erg vroeg op om……… Appels te gaan plukken. 7 uur moesten we klaar staan. Om een beetje kijk te krijgen wat de boeren hier doen moesten we het zelf ervaren. Iedereen was super moe en zat te slapen bij de uitleg. Na 2 uur appels plukken gingen we terug naar het kamp.
Daniek, Chima en ik hebben toen drank gehaald voor de avond. In de drankwinkel kwam ik een oude bekende tegen:

Daarna gingen we naar een meer om te kayakken. Je kon hier ook met een kabelbaan over het water en gewoon zwemmen. Hier hebben we ons erg vermaakt. Even later gingen we paintballen met katapulten. Dit was erg leuk. Ik zat bij de defence van het blauwe team en had mezelf verscholen op het dak van een gebouw bij de vlag. Na een half uur kwam er twee mensen op onze vlag afgerend. Ik schoot mis op diegene die de vlag pakte en de andere schoot mij af dus heb ik er een half uur voor niks gezeten.

Terug op het kamp was er zoals gewoonlijk weer een braai. Toen iedereen gegeten had gingen we weer naar het meer om daar een groot kampvuur te maken. Alle studenten kregen een djembé . We kregen les in het spelen en hebben een tijdje met z’n alle djembé gespeeld. Chima liet ons nog een Afrikaanse dans zien.

Daarna zijn we terug naar het kamp gelopen en hebben we het op een zuipen gezet. Dat was erg gezellig en ik ken nu de meerderheid van de mensen.

De bedoeling van de zondag was om weer vroeg op te staan om te gaan hiken. Hier passte deze jongen voor. Toen ze terug kwamen werd ik net wakker en was ik volgens Chima ‘Babbalash’(Zuid Afrikaanse kater).
Op zich voelde ik me goed ik was alleen kapot moe. Na het middageten was het kamp afgelopen en zijn we met een groep bij het meer gaan liggen. Hier hebben we lekker gechillt en een mooi kleurtje gekregen. We hebben Chima toen nog zwemles gegeven. Onvoorstelbaar dat zo’n grote gespierde neger gewoon niet kan zwemmen, hij droeg zelfs twee zwemvesten voor de zekerheid. Toen we ’s avonds allemaal thuis waren hebben we pizza’s besteld en een kaartje gelegd. Ohja, maandag had ik mijn valentijnskaartje gestuurd en Mieke had m gister al ontvangen, best snel dus.

Tot nu toe is het hier een grote vakantie. Echt fantastisch. Het gaat hier allemaal niet zo nauw. Deze week hebben we wat afspraken en ik denk dat we volgende week echt aan de slag kunnen met de projecten. Ik weet wel dat ik hier nog een baie goede tijd tegemoet ga. Wat ik trouwens wel leuk vind is dat ik het meeste eten wat we hier krijgen uitprobeer en ik tot nu toe alles lust. En ik heb inmiddels mijn rode Chevrolet Spark omgeruild voor een witte Toyota Yaris 1.4 omdat het slot kapot was van de Sparky. De nieuwe auto rijdt wel veel fijner.

  • 19 Februari 2010 - 10:49

    Jens:

    die van gramser wordt de nieuwe benno l van nederland als echte zwemleraar:P

    ziet er mooi uit grambo

  • 20 Februari 2010 - 05:18

    Saskia Jacobs:

    He Niek!

    Hoe is ie! Zo te lezen bevalt het je prima.En dan dat weertje,heerlijk.Ben enorm jaloers.Geniet er van kerel ik houd je site wel in de gaten om op de hoogte te blijven van al je activiteiten daar.Groetjes uit Siebengewiebel Sas

  • 20 Februari 2010 - 11:29

    Riet:

    Hartstikke tof.
    Probeer de vakantie sfeer erin te houden

  • 20 Februari 2010 - 18:48

    Wim En Helmien:

    Hallo Niek,
    Erg leuk om alles over jou te lezen daar in het verre Afrika. Veel plezier en groetjes , jouw oom en tante uit Middelburg

  • 20 Februari 2010 - 20:03

    Mieke:

    Oh wat zijn we trots op je! Echt mooie verhalen schattie.. Stef en ik willen volgende week boeken ja ja ja ja ja

    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Februari 2010 - 11:18

    Niek Gramser:

    BEDANKT VOOR ALLE LEUKE/LIEVE REACTIES IEDEREEN!

  • 21 Februari 2010 - 16:27

    Tante Margo.:

    Heey Tantezegger!
    Je eerste ervaringen met de gezondheidszorg waren positief of niet.
    Ik hoop dat je weer boven Jan bent.
    Geneet van het leave.
    Tante Margo en natuurlijk ook Ome Jack

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Caledon

Stage in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2010

Memories

11 Juni 2010

2010 FIFA WORLD CUP SOUTH AFRICA™

04 Juni 2010

Stage update

18 Mei 2010

Zo lang gewacht, zo snel weer voorbij!

26 April 2010

Vakantiebijbel 1
Niek

Actief sinds 07 Sept. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 32312

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 23 Juli 2012

Backpacken in Midden-Amerika

05 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: